New York, New York

Hej kära bloggläsare!
Jag är i New York, the big apple och kan nog fortfarande inte riktigt förstå det. Vi har varit inne i Manhattan två gånger, i söndags och igår. Vi åkte in med en GUL skolbuss (!). Jag var inte ensam om att skrika första gången vi såg den. Det var väldigt komiskt faktiskt.  Igår spenderade vi hela dagen i centrala New York, från 8 till 11. Jag hade riktigt ont i fötterna när vi kom hem på kvällen. På dagen var vi i Time Square som var sjukt häftigt! Tro mig, det är mycket mer än vad det är i alla filmer. Det känns som världens centrum. På kvällen var vi på en färjetur runt Manhattan då vi såg alla skyskrapor i natten. Vi bor på ett campus på Long Island. Det är väldigt fint med stora trädgårdar och massa olika byggnader. Som en egen liten stad på ett sätt. Vi är alla indelade två och två i olika rum där personerna inte är från samma land. Jag bor med en fransyska som dock inte pratar så mycket engelska men hon är trevlig. Idag var en high school lärare här och pratade om den amerikanska historian och de politiska systemet vilket ingen av oss nog vet så mycket om. Han var jättebra och det var väldigt intressant att höra. Just nu håller vi på att öva inför ett "uppträdande" vi skall ha imorgon kväll. Haha, vi har väldigt roligt men vi får se om det blir lika roligt för alla andra...

Nu måste nog ta och dra mig.

Lev väl!



Kommentarer
Postat av: Camilla

Det låter underbart!

2009-08-11 @ 16:09:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0