Ellinors amerikanska fredag

Hejsan hoppsan. Nu mår jag bra så jag tänkte att jag kunde skriva lite om mitt för tillfället väldigt underliga liv borta i ingenstans. Det känns dock som att platsen ingenstans kan bli en ganska intressant plats. 
Jag har börjat träna med Madisons soccer team vilket känns ganska bra. Alla är väldigt trevliga. Det sägs att amerikanerna är väldigt trevliga vilket jag dock inte alltid kan hålla med om (flygplatsen!) men här i min lilla stad har det flesta varit det. Fotbollslaget tränar två timmar om dagen fem dagar i vecka i stekande hetta. Som svensk borde man väl inte klaga men fy vad jobbigt det är när man tränar! Det är extremt varmt här. Mycket varmare än vad jag trodde. Men kylan kommer! Här längtar alla efter kallare väder och alla säger att det kommer att bli än väldigt kall vinter, hur sjutton de nu vet det. Idag efter träningen hade vi ett pastaparty hos en av spelarna där alla tog med sig mat. Efter att vi hade ätit så kastades alla freshmen och jag ner i poolen. Tillslut blev alla ikastade så det var ingen fara med det. Det vär väldigt roligt. Alla tycker det är skithäftigt att jag pratar svenska. Engelskan går ganska bra men det är fortfarande lite svårt. Jag hoppas det blir bättre. Alla är väldigt förstående och imponerade över hur mycket jag faktiskt kan. Så, så... Skolan börjar på onsdag och jag längtar. 
Nu skall vi nog titta på film igen. Jag har hamnat i en riktig filmfamilj. Vi har tittad på film nästan varje kväll sen jag kom hit, vilket jag gillar.
Ha det underbart, underbart era underbara underbarn. 

        

Kommentarer
Postat av: Bästa mostern

Du kommer att vara värsta vältränad när du kommer hem! Fotboll fem gånger i veckan! Ida och jag ska ge oss på Göteborgsvarvet i vår. Jag ska inte berätta för dig vilken tid jag får ;-)!

2009-08-15 @ 14:46:13
Postat av: nina

Åh. Får hoppas att du blir sjukt grym på fotboll då för vi behöver förstärkning. Vi förlorade sista matchen med..några mål för mycket! Underbart att du längtar till skolan, det är så det ska va!:D Kram!

2009-08-15 @ 18:42:08
Postat av: Kristin

Jaa, några mål för mycket, sisådär 8 stycken! Men men, nya tag ikväll mot sävedalen. Det låter verkligen jätteroligt allting, och du kommer ha världens kondition om ett år!:) KRAM

2009-08-18 @ 17:09:25
Postat av: antonia

åh det låter ju underbart med en filmfamilj! kan du inte lägga upp bilder på huset du bor i?=) hur är det i skolan nu då?



du är grym!

2009-08-28 @ 17:01:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0