En tisdag i december

Hej.
Det var längesen jag skrev. Förlåt. Vet dock inte om folk läser för det är inte så många som kommenterar.
Tisdag kväll. I fredags var det premiär för White Christmas. Juligt som sjutton. Helgen gick bra. Fyra föreställningar hade vi. Crew hade mycket att göra den här gången. Det var riktigt jobbigt men jag älskar teatern. Det kom mycket folk. Sista föreställningen hade vi över trehundra besökare så allt var nog ganska lyckat. Alla tycket det var väldigt bra. Nu är teatern över tills efter jul. Jag har så mycket fritid! Vet inte vad jag skall göra...Under lördagens föerställning höll jag en li ten show när jag slängde mig bakom den stora julgranen som stod i mitten av scenen för att hinna sätta i en kontakt. Olyckligtvis han jag inte fram bakom förren ljuset tändes så hela publiken såg en svart figur dyka ner bakom den vackra granen. Nu blir jag retad men det var ett bra snyggt dyk! Efter sista föreställning hade vi Cast Party hos Mr. Kelseys (teaterläraren). Han är nog den konstigast man jag träffat men han är så himla rolig! Han älskar 50-talet och Disney och bor i ett inte speciellt stort hus downtown med fyra barn och de åker till Disneyland minst två gånger om året. De hade sammanlagt sjutton julgranar i huset. Alla extremt dekorerade. Disneysaker överallt. Det går inte riktigta att beskriva honom. Jag älskar underliga människor.     
Idag var det skola som vanligt. Vi tittar på Harry Potter i Film. Lit och jag kommer in på mitt lite magiska humör. Efter skolan skruvade vi isär all gammal rekvesita från teatern. Jag spenderade en halvtimmer med att ta ner julg
ransljus som det sedan visade sig skulle sitta kvar. Idag var det också Rians födelsedag. Varken jag eller Ketty hade köpt någon present (Jag är en dålig människa). På kvällen var vi på hans band konsert i Junior High vilket varade i runt en halvtimme, senare bar det av till Hong Kong Kitchen i regnet. Nu är jag mätt och belåten.
Igar fick jag en julklapp i ett kuvert från Anders vilket gjorde mig väldigt glad. Jag gissar att det är en bok! Den får ligga under granen till julafton.
Mor, bror och far kommer hit till påsk! Jag upprepar det om och om igen för alla jag känner. De tycker att jag är tjatig. Några dagar i Madison och sedan åker vi till KALIFORNIEN! HAHHAHAHHA.
Det är jul och jag förstår inte riktigt. Det är julljus överallt men inga adventsljusstakar. Stora plastiga tomtar och snögubbar, ljus i alla färger. Blinkar och har sig. Det är ärligt talat för mycket. Sverige är mer mysigt och vackert. Men det säger jag inte till någon. Inget är som Göteborg. Älskade Göteborg. Det är en underlig jul. Jag längtar hem lite grann, det är ju jul! 
Nu blev det allt en bra lång uppdatering! Nöjda?
Förresten äker vi till Ikea i Cincinnatti nästa vecka och handlar julklappar!
GOD JUL på er.

 En sjukt rolig afton



 En dag bakade Anne en kalkonpaj. Den var god.



 Snett fotografi på den juliga scenen




Kommentarer
Postat av: antonia

hej ellinor! jag läser din blogg och jag vet att helena och camilla gör det också. den är grym!

vad roligt att din familj kommer och hälsar på! det kändes konstigt att fira helena utan dig alltså...

tänk att du snart varit borta halva tiden. nu kommer du ju hem snart!.. eller ja, inte jättesnart men ändå. aja, du är grym! många kramar / antonia

2009-12-10 @ 22:03:07
Postat av: Josefin

Heej! Din blogg är underbar! Älskar ditt sätt att skriva på :) Det låter som att alla ens fördomar om en amerikansk plastblinkande jul är sanna? Har även hört att just julen är den jobbigaste tiden men sen är det bara utför så se fram emot det! HELA (och då menar jag bokstavligen hela) Sverige har snö i drivor förutom varberg. Det suger lite faktiskt. Eller vi har top två cm vilket är mer än vad vi brukar ha iaf :) Men ja, God Jul och allt det andra! kram

2009-12-21 @ 22:04:19
Postat av: Josefin

Heej! Din blogg är underbar! Älskar ditt sätt att skriva på :) Det låter som att alla ens fördomar om en amerikansk plastblinkande jul är sanna? Har även hört att just julen är den jobbigaste tiden men sen är det bara utför så se fram emot det! HELA (och då menar jag bokstavligen hela) Sverige har snö i drivor förutom varberg. Det suger lite faktiskt. Eller vi har top två cm vilket är mer än vad vi brukar ha iaf :) Men ja, God Jul och allt det andra! kram

2009-12-21 @ 22:05:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0