En ensam jul

Jag sitter här vid mitt skrivbord. Äter en klementin. Den luktar som hemma. Jag lyssnar på julmusik. Svensk julmusik. Det är jul. Igår klädde vi granen. En riktig gran. Den första icke plastgranen som jag har sett här. Den är ganska fin men inte som vår gran där hemma. Det är den vackraste granen på jorden. Den glittrar så i mörkret. Jag borde plugga men jag har verkligen ingen lust. Jag fick ett D+ på det senaste ekonomiprovet som jag fick tillbaka idag. Väldigt, väldigt dåligt. Jag har tappat all lust trots att det egentligen är så extremt enkelt. 
Ni är alla på andra sidan jorden. Det är så långt bort.
Det känns som om det kommer att bli en ensam jul trots att jag aldrig har haft så många vänner som nu.
Jag fattar inte.


Kommentarer
Postat av: Lena (i Varberg)

Hej Ellinor! Det var ett tag sedan jag läste din blogg men nu har jag fått en uppdatering. Du skriver så himla bra och insiktsfullt! Jag blir jätteimponerad och glad för att du trots (eller kanske tack vare) motgångar ibland, får distans och insikt till dig själv och till vår lite galna värld. Vet ju av Johans erfarenheter att man är rätt utlämnad till sig själv när man reser med EF men den styrkan som du får (och som JOhan fick) är ovärderlig för resten av livet! Bara så läckert att läsa att du inte längre är blyg. Julen är ju speciell och förstår att du har hemlängtan just nu. Men en del med att vara borta är kanske att förstå hur fantastiskt man har det hemma. Göteborg är ju underbart vid denna tid. Särskilt som det har snöat lite idag och är minusgrader. Antar att Kisse har berättat att vi stöpte ljus för några helger sedan. Korta, tjocka ljus men spelar ingen roll för det var jättemysigt. Hoppas att du kan komma med nästa jul för det måste bli tradition. Önskar dig en riktigt god jul! Kramar från Lena

2009-12-20 @ 20:28:10
Postat av: Janne B

Hej Ellinor,

jodå vi finns här i cyberrymden och lyssnar på dig, väntar med spänning på varje nytt inlägg i din blogg. Här är det kallt som attan, knappt någon snö och på julafton ska allt töa bort till det vanliga gråslaskiga västkusten. Men God Jul, sköt om dig! Janne B

2009-12-22 @ 08:49:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0