Stressig men underbar julhelg

God kväll kära Vänner och Fiender!
Sitter här vid mitt lilla skrivbord och skriver. Lyssnar på Ingrid Michaelson.
Det är söndagkväll. Bara en vecka kvar i skolan. Skall bli asaskönt med lov!
Så, fredagen började med att klockan ringde runt 6.30 på morgonen. Jag rullade över sängen för att stänga av alarmet men missade, föll ner på golvet och slog vänstra ögat i bordskanten. Jag låg på golvet och kved ett tag, sen låg jag på sängen och kved ett litet tag och sen kravlade jag upp och hade runt tio minuter på mig att göra mig iordning och äta frukost som jag tillslut inte åt. Under dagen växte en stor blåtira fram runt ögat och en bula stor som en golfboll. Folk frågade om Ketty hade misshandlat mig. Henry och Kyle svor att hämnas mig.  
I fredags var jag i Louiville med två killkompisar på en liten konsert. Det var ganska trevligt. Lite för mycket rock för mig men bättre än att sitta hemma. På lördagen bakade alla utlänningarna kakor hos Mrs. QA, utom den nedrans brasilianaren som aldrig vill komme. Vi har varit här i snart ett halvår och jag har inte ens hälsat på honom än. Men, men, skyll inte på mig! Jag är bannemed inte så blyg längre som jag en gång var! Vi bakade i varje fall massvis med kakor med lite fö mycket socker. Det tycker vi europeer, det är alltid lite för mycket socker. På kvällen hade vi ett överraskningspartaj för Luca från Ungern. Dock så missade jag överraskningen och kom två minuter senare. Vi åt och hade trevligt. Luca är nog världens mest roliga person, utan att hon nog riktigt menar det.
Idag, på denna Lucia var vi ute med kyrkan och sjöng julsånger för gamla. Det var ganska trevligt, dock så kan jag inte så många engelska julsånger utantill och ibland sjöng jag den svenska texten.

Nu har mitt öga börjat få en lilaäcklig färg och det är sent. Imorgon har jag ett Harry Potter test i Film Lit. vilket passar en nörd som mig utmärkt!

Det är så juligt så juligt men det kan nog inte bli mer juligt än i Göteborg tyvärr. Jag skall aldrig stanna borta runt jul igen. Det fungerar liksom inte.

Sov sött Sverige

Kommentarer
Postat av: klara e

haha skön morgonupplevelse, och jag håller med om att det alltid är liite för mycket socker här! och att julen är inte julen när man inte är hemma.. puss och kram hoppas du har det skitbra!

2010-01-03 @ 14:59:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0