En novemberkväll


Hej.
November.
Snart är julen här. I Walmart hänger det redan julpynt. Det kommer att bli en underlig jul. 
Det är kallt, mycket kallt. Jag har ingen jacka. Jag måste köpa en jacka. Dock så är jag inte utomhus mycket. Bara vägen till skolan och vägen hem men värmen fungerar inte i bilen så det är ISKALLT på morgonen.
Förberedelserna för White Christmas pågår för fullt. Hela scenen har blivit så julig. Det är så mysigt. Är grymt peppad. På söndag börjar vi repetera för Our Town vilket kommer att bli grymt kul. 
Idag var det skola som vanligt. Jag börjar dagen med att titta på film i film lit. Så himla skönt. ÅÅh, igår tittade vi på en film kallad Minority Report i klassen och de var svenskar med som pratade svenska! Var så himla exalterad. Haha, ingen fattade någonting. Det sjöng Små grodorna, så sjukt kul. Åh, jag dog av skratt.  
Har insett att skolan i USA inte är speciellt svår. Testen är väldigt lätta om man jämför med Sverige. Man behöver inte skriva mycket. Man kryssar mest in, ringar för osv. Dock jämnar svårigheten ut sig eftersom min engelska inte är den bästa. Om jag hade pratat och skrivit med flytande engelska hade det nog ärligt talat inte varit så svårt att få A i allt (utom MATTE!). Men, men...
Idag skulle jag vara så himla bra. Jag skulle donera blod vilket man kunde göra i skolan och samtidigt komma över min lilla rädsla för blod. Jag gick till gymnastiksalen och läste igenom alla papper och det visade sig att om man har bott i Europa i mer än fem år så kan man inte ge blod pga. risken för spridning av någon viss typ av sjukdom som jag inte kommer ihåg namnet på. Åh, jag var så taggad på att ge blod och vara en bra människa. Ja, jag får väl spara mitt europeiska blod till svenskarna då om jänkarna inte vill ha det! 
... Ja, mitt liv är väl inte det mest intressanta just nu men jag är ändå ganska lycklig. Jag blev stucken av en skum madisoniansk insekt för en stund sedan som satt och lurade på min väska. Jag blev jätterädd för det såg ut som en spindel och de har giftiga spindlar här. Det var det dock inte. Det var något annat. Skumt. 

Godnatt Sverige. Lev vidare.
Jag slog sömnrekord i skolan idag. En halvtimme sov jag på engelskan. Tro mig, jag är inte ensam.




Rivertown Cast photo



Megan och Henry nere vid Ohio River. Evigheter sedan.

 
Ketty och Adam från en tid då det inte var så kallt.

       


Kommentarer
Postat av: antonia

ellinor! jag älskar att läsa din blogg, du får uppdatera oftare!

2009-11-24 @ 22:02:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0