Vi är förlorade

Goddaaaaag.
Tisdag i Madison. Helgen var en trevlig helg. Nere i Madison var det Chautauqua med massa folk. Trodde aldrig att det kunde vara så mycket människor i lilla Madison. Vi vandrade omkring Ketty, jag och några vänner, åt ohälsosam mat, träffade Madisoanier. På en flagga, vid ett tält, stod det med stora bokstäver "NILSSON". Flaggan hade tre gula kronor och runt omkring i tältet hängde det stora blå och gula skynken. Jag var helt bombsäker på att de var svenskar eller åtminstone svenska ättlingar så jag gick fram och frågade och jag hade RÄTT! Det var en man och en äldre kvinna som stod där. De sålde smycken. Mannen hade bott i USA i nästan hela sitt liv och pratade inte så bra svenska men den äldre kvinnan var svensk och var i USA för att hälsa på sin son. Jag pratade svenska! Det var underligt, jag kunde inta prata ordentlig och snubblade på orden. Haha. Mannen var skum (han verkade lite snobbig) men kvinnan var trevlig och frågade en massa. 
Idag var jag i skolan... Somnade på studyhall i runt 20 min. Det var skönt. På kvällen hade killarna match. De vann. De är riktigt duktiga nu. Men det var kallt! AH, det känns som om jag är hemma i Sverige igen! Hösten börjar komma till Madison.
Nu skall jag ta en dush och sedan krypa ner i min sköna säng.
Gokväll vänner.

Hunden sov på min tröja.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0